Parafia Rzymskokatolicka
Św. Ojca Pio w Warszawie

przy ul. Gen. Fieldorfa 1

“Gdy uczestniczysz we Mszy św. staraj się rozbudzić twoją wiarę i rozważaj, jak wielki był to dar ofiarny, złożony za ciebie Bożej sprawieliwości, aby ją ubłagać i uprosić jej łaskawość.” - Ojciec Pio.

18 sierpnia 2017. Piątek.
Imieniny Bronisława, Heleny i Ilony

Strona Główna Ogłoszenia Intencje Mszy św. Z życia parafii Słowo na Niedzielę Porządek Mszy św. Nabożeństwa Sakramenty Księża Patron Wspólnoty Caritas Pielgrzymki Medjugorie 2013 Włochy 2013 Ziemia Święta 2013 Hiszpania 2012 Włochy 2012 Włochy 2010 Ziemia Święta 2010 Francja/Niemcy 2010 Hiszpania 2009 Grecja 2009 Włochy 2009 Ziemia Święta 2008 Włochy 2008 Włochy 2007 Rekolekcje Światowe Dni Młodzieży Bierzmowanie Wnętrze kaplicy Budowa Sanktuarium Wnętrze kościoła Złote myśli Modlitewnik Anielski Linki Kontakt Lokalizacja Login

Moje wspomnienia z pielgrzymki do Niemiec i Francji

w dniach 14-23.06.2010 r.

W czerwcowy poranek wyruszyliśmy w kolejną pielgrzymkę, zorganizowaną przez parafię św. Ojca Pio na Gocławiu, pod przewodnictwem duchowym księdza Proboszcza Andrzeja Kuflikowskiego. Jak w każdej pielgrzymce z ks. Proboszczem również i w tej nie zabrakło godzinek, modlitwy Anioł Pański, Koronki do Bożego Miłosierdzia, Apelu Jasnogórskiego, modlitwy różańcowej, a także codziennej nowenny do św. Ojca Pio i Litanii do Serca Pana Jezusa.

Grupa 47 pielgrzymów uczestniczyła w pierwszej mszy świętej w Sanktuarium Maryjnym w Licheniu, po której wyruszyła na górę Golgoty. Pierwszego dnia pielgrzymowania odwiedziliśmy również Zielonogórsko--Gorzowskie Wyższe Seminarium Duchowne w Paradyżu oraz Sanktuarium Matki Bożej Cierpliwie Słuchającej w Rokitnie, dla mnie szczególnie ważnym.

Następnego dnia przywitał nas Berlin z barokową katedrą św. Jadwigi. Zobaczyliśmy Alexanderplatz, wieżę telewizyjną, fragmenty Muru Berlińskiego, Bramę Brandenburską, Reichstag, a następnie udaliśmy się na nocleg w rejonie Hannoveru.

Po drodze do Paryża złożyliśmy wizytę w Sanktuarium Narodowym Matki Bożej Ubogich w Banneux
w Belgii, uznanym przez Kościół jako kontynuacja orędzia z Lourdes. Przepiękne miejsce na modlitwę
w skupieniu i ciszy, w otoczeniu bujnej zieleni i kwiatów.

Przejeżdżając przez Szampanię i Pikardię dotarliśmy do hotelu na przedmieściach Paryża. Po śniadaniu Doliną Loary udaliśmy się do jednego z największych zamków - Chambord, stanowiącego dzieło architektury francuskiego renesansu oraz miejsce pracy Leonarda da Vinci. W godzinach popołudniowych pojechaliśmy do Chartres, w którym obejrzeliśmy XIII-wieczną gotycką katedrę z przepięknymi witrażami.

Rankiem udaliśmy się do Opactwa Benedyktynów w Mont Saint Michel nad kanałem La Manche. Zwiedziliśmy sanktuarium Michała Archanioła i jak każdego dnia uczestniczyliśmy we mszy świętej. Po uczcie duchowej spacer "po deskach" i wypoczynek w znanym kurorcie Normandii - Deauville. Wieczorem powrót do hotelu w Caen.

Po śniadaniu złożyliśmy wizytę na cmentarzu polskim w Urwille, gdzie pochowani są żołnierze z brygady generała Maczka, biorący udział w bitwie o Normandię. Złożyliśmy im hołd odmawiając tajemnice różańca i śpiewając hymn narodowy. Przejeżdżając malowniczymi szlakami Normandii degustowaliśmy calvados w rejonie Departamentu Calvados. Po południu przyjechaliśmy do Lisieux. W ślicznej bazylice pod wezwaniem św. Teresy od Dzieciątka Jezus ks. Proboszcz odprawił mszę świętą. Po dniu intensywnej modlitwy i wrażeń udaliśmy się do hotelu na przedmieściach Paryża.

Następne dwa dni to już Paryż i przede wszystkim Bazylika Najświętszego Serca Pana Jezusa na wzgórzu Montmartre (Sacra Coeur). Pierwszego dnia msza święta w Kaplicy Cudownego Medalika, powierzonego siostrze Katarzynie Laboure podczas objawień Matki Bożej, drugiego dnia - w Bazylice Sacra Coeur. Zwiedziliśmy katedrę Notre Dame, Kościół św. Magdaleny, Plac Gwiaździsty, Łuk Triumfalny, Plac Concorde, spacerowaliśmy po Polach Elizejskich, a także odbyliśmy rejs po Sekwanie, no i wjazd na najwyższy poziom wieży Eiffla z widokiem na cały Paryż.

Ósmego dnia wyruszyliśmy z pięknego Paryża w drogę powrotną. Po drodze zwiedziliśmy Kolonię
w Nadrenii Północnej-Westfalii, a w niej największy i najważniejszy kościół Katedrę św. Piotra i Najświętszej Marii Panny. W 1996 r. Katedra została wpisana na listę światowego dziedzictwa UNESCO i w 2005 roku była jednym z głównych punktów programu Światowych Dni Młodzieży pod przewodnictwem papieża Benedykta XVI.

Po noclegu w okolicach Hannoveru wyruszyliśmy do Warszawy.

Ubogacona w nowe doświadczenia, przepełniona codzienną modlitwą, przeżywająca swego rodzaju rekolekcje w drodze - nauczyłam się bardziej kochać Boga w drugim człowieku i pewnie odnalazłam sens swego istnienia.